۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۵۲

فاریابی در گفتگو با مهر:

ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها تنها به یک مقطع زمانی محدود نشود

ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها تنها به یک مقطع زمانی محدود نشود

ارومیه - خبرگزاری مهر: رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی از محدود شدن ایمن سازی مدارس حاشیه راهها تنها در یک مقطع زمانی مشخص انتقاد کرد.

فروغ فاریابی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تاکید بر لزوم اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راههای آذربایجان غربی در تمام ایام سال تحصیلی، افزود: دانش آموزان اين مدارس هميشه در خطر بروز سانحه بوده و اين طرح نبايد تنها به يك مقطع زماني معطوف شود.

وی با بیان اینکه ایمن سازی مدارس حاشیه راهها باید در تمام طول سال به صورت مستمر همراه با بازآموزي دانش آموزان و كادر آموزشي اجرایی شود، گفت: همچنین تلاش هاي انجام شده براي جلوگيري از احداث مدرسه در حاشيه جاده نیز موفقیت آمیز بود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی آشکار سازی مدارس حاشیه راههای استان را از جمله اولویتهای کاری این نهاد در سالجاری دانست و ادامه داد:تردد کنندگان از جاده ها نیز باید از موقعیت اماکن موجود حاشیه ای آگاهی داشته و با هوشیاری کامل از این محور ها عبور کنند.

فاریابی با بيان اينكه تاكنون 142 باب مدرسه واقع در حاشيه راههاي استان ايمن سازي شده، اعلام کرد: اين طرح در 2 بخش ایمن سازی فیزیکی و نرم افزاری شامل تجهیز مدرسه به وسایل ایمنی، نصب تابلو و چراغ چشم گربه ای و علائم افقی در مقابل مدارس و ایجاد خط کشی های لازم بر کف جاده آسفالت و ايمن سازي نرم افزاري هم شامل ارائه آموزش و فرهنگ سازی در بین دانش آموزان در خصوص بهبود وضعیت ایمنی عبور و مرور آنان اجرا می شود.

وی از وجود 190 باب مدرسه واقع در حاشيه راههاي آذربایجان غربی خبر داد و گفت: امسال یک میلیارد ریال کمک اعتباري برای اجراي طرح آشكارسازي مدارس حاشيه راههاي استان تخصیص یافته که نبايد در اجراي چنين طرحي به دلايل كمبود اعتبار كوتاهي انجام شود.

وی با بیان اینکه طرح ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راههای آذربایجان غربی به منظور ارتقای ایمنی راهها و کاهش تصادفات رانندگی در محورهای ارتباطی اجرایی می شود، اعلام کرد: فرهنگ سازی در خصوص بهبود وضعیت ایمنی عبور و مرور دانش آموزان این مدارس، لزوم بازآموزی دانش آموزان و احیای محیط پیرامون این مدارس برای متمایز ساختن آنها نیز از مهمترین اهداف این طرح  است.

کد خبر 2177275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha